torsdag 18 oktober 2007

Jönssonligan och statskuppen

Nere i sydöstra Afrika, närmare bestämt i landet Krim-babwe, har den galne diktatorn M.U. Gabe ännu en gång tagit makten genom valfusk och rackarspel. Fattigdomen och svälten är enorm och den enda exportvara som ger landet intäkter är kassaskåp av märket Franz Jaeger...
I den trettonde filmen om Jönssonligan åker våra folkkära skurkar ner till Krim-babwe för att sabotera tillverkningen av kassaskåpen men råkar av misstag hamna mitt i M.U. Gabes (David Batra) innersta cirkel. Han tror att Sickan (Tomas Norström) är vapensmugglare från Ryssland och han misstar Vanheden (Ulf Brunnberg) och Dynamit-Harry (Björn Gustafson) för att vara delegater från OS-kommittén.
Skrattfesten kan börja!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vart fan går denna film att få tag på?

Anonym sa...

jag har sätt dett länge men ej sag ett ord jag jönsson fan och olsen banden har alla filmer swe dansk och norsk hadde jag hafft pengar hadde fixat 30 filmer men jönssonligan och statskuppen mm verkar bra men jag hadde kunnat gjor manus annars

Anonym sa...

E. Jönsson fan med . har alla deras på dvd även den danska olsen banden på dvd box och den norska på dvd. filmbolaget borde köpa in det 11 manus som finns kvar från den danska serien.
och göra flera jönsson filmer
som det står här att sickan e tillbaka
har väntat länge nu på denna film statskuppen
och hoppas den blir av .

Anonym sa...

jag skrev innan här den 23 okt
men kom på en sak till
varför inte göra manus från det 2 pc spel med
jönssonligan jakten på mjölner 1999
Jönssonligan går på djupet 2000
och det 2 st serietidningar som gjordes
Jönssonligan - Tajmat och klart 1993)
Jönssonligan på fri fot 1998
jag har själv tidningen på fri fot