måndag 22 oktober 2007

Navid: Bergman svek mig!

Filmkrönikans programledare Navid Modiri chockade filmsverige i somras då han på sin blogg Skrik om du brinner berättade att han aldrig någonsin sett en enda film av Ingmar Bergman (som avled bara sex dagar efter Navids blogginlägg). Men först idag är Navid redo att berätta varför det skar sig mellan honom och Bergman.
"Vi försökte göra en film ihop för några år sedan, jag och Ingmar. Han skulle regissera och jag skrev manuset till Fårö kickers, som var en slags blandning mellan Sökarna och Skärgårdsdoktorn, men Ingmar hoppade av projektet i sista stund och gjorde den där Saraband istället. Jag kunde aldrig förlåta honom och sedan dess var vi bittra fiender."

2 kommentarer:

Anonym sa...

Filmchock - min vän!

Vad gör du nuförtiden? Varför hör du aldrig av dig? Det var alldeles för länge sen vi sågs.

Det var dom första ord jag sa, när vi sprang på varann, ute på nätet tidigare idag.

Bor du kvar i samma tvåa? Vad jobbar du med? Jag bubblade av frågor, du svarade sen avbröt du mig med sitt underbara leende.

Du ska veta att jag saknar dig. Det finns känslor som aldrig tar slut. Du ska veta att jag inte glömt.

Det finns bilder som aldrig suddats ut. Jag har vaknat mitt i natten, av tystnaden. Och önskat att du sov här bredvid mig igen.

En del av mitt hjärta kommer alltid slå för dig.

Jag har suttit med vänner, på en stökig restaurang. Och kommit på mig själv va´ nån annanstans.
En del av mitt hjärta kommer alltid slå för dig.

Du ska veta att jag saknar dig.
Det finns känslor som aldrig tar slut. Du ska veta att jag inte glömt. Det finns bilder som aldrig suddats ut.

Filmchock var blev du av?

Anonym sa...

På semester?